ИЗИСКВАНИЯ ЗА РАБОТА С ЕЛЕКТРОННИТЕ
ДОКУМЕНТИ
В
АГЕНЦИЯТА ЗА СОЦИАЛНО ПОДПОМАГАНЕ
Агенцията за социално подпомагане приема и издава документи, подписани с универсален електронен подпис при следните условия:
1. Валидни входящи електронни документи:
1.1. Допустим формат за работа с електронни документи в АСП:
- *.doc (Ms Word, минимална версия "ХР");
- *.xls (Ms Excel, минимална версия "ХР");
- *.pdf (Adobe Acrobat, минимална версия "6.0 СЕ"');
- *.msg (Ms Outlook. Outlook Express -
минимална версия 2000/ ХР).
1.2. Файлът,
съдържащ документа не е заразен с вируси.
1.3. Документите
са подписани с валиден универсален електронен подпис.
1.4. Документите
съдържат прав (некриптиран) текст.
1.5. В
документите е посочен адрес за кореспонденция, съгласно описанието от точка 2.
2. Адрес за кореспонденция
2.1. Ако
документът е получен на посочения в точка 3 електронен адрес, то се счита, че
подателят е заявил съгласие да получава електронни документи от Агенцията за социално подпомагане и за адрес за
кореспонденция се счита адресът, посочен в сертификата на електронния му подпис
2.2. Когато
подателя е заявил да получава електронни изявления от АСП на адрес, различен от
посочения в удостоверението на електронния му подпис, или ако електронните
подписи в документа са повече от един, задължително се вписва актуален
електронен адрес за кореспонденция с АСП.
2.3.При
изявено от страна на подателя съгласие да получава електронни документи от
Агенцията за адрес за кореспонденция се счита адресът, посочен в сертификата на
електронния му подпис. При заявено несъгласие подателят задължително посочва
валиден пощенски адрес за кореспонденция. В този случай кореспонденцията ще се
извършва чрез хартиени документи.
3. Адреси, на които се получават валидни входящи електронни документи
3.1 Електронен
адрес: ok@asp.government.bg
3.2. Пощенски
адрес: (чрез 3,5 инчова дискета или компактдиск)
Агенция за социално подпомагане
гр. София, ул. “Триадица” №2
4. Приемане на електронни документи
Агенцията за
социално подпомагане
приема валидни електрони документи чрез информационна система за
документооборот и съгласно приети вътрешни правила и указания за работа с
документи, подписани с универсален електронен подпис. Всеки получен на
посочените адреси електронен документ се проверява за валидност. Ако документът
е валиден, той се завежда по надлежния ред в деловодството, получавайки по този
начин и входящ номер.
5. Потвърждение за получаване
За
потвърждение за получен валиден електронен документ се счита документ, съдържащ
оригиналния текст на изпратения документ, допълнен с входящ номер и подписан с
универсален електронен подпис на Началника на отдел “Канцелария” на АСП.
Потвърждение
за получаването по смисъла на чл.10 от ЗЕДЕП се получава само ако подателят
изрично е поискал това в текста на електронния документ, който е изпратил.
6. Изпращане на електронни документи
Агенцията
за социално подпомагане изпраща електронни документи на съответния адрес за
кореспонденция, съгласно точка 2.
Документите,
които се изпращат имат следните характеристики:
6.1.
Документите са във формат
- *.doc (Ms Word, минимална версия "ХР");
- *.xls (Ms Excel, минимална версия "ХР")
- *.pdf (Adobe Acrobat, минимална версия "6.0 СЕ"');
- *.msg (Ms Outlook. Outlook Express -
минимална версия 2000/ ХР).
6.2. Документите
съдържат прав (некриптиран) текст;
6.3. Документите
са подписани с валиден универсален електронен подпис.
Текстът
на един документ се изпраща чрез два файла – единият съдържа оригиналния текст,
подписан с универсален електронен подпис от овластения за целта служител на
Агенцията, другият съдържа същия текст с добавен изходящ номер и подписан с
универсален електронен подпис от Началника на отдел “Канцелария” на АСП.